lørdag den 27. februar 2016

Ham Fra Stockholm - Del 1

“Du må ikke sige noget,” siger jeg ind i hans bedende blå øjne og ligger mit hoved på hans skulder. I et lille sekund, er tiden gået i stå. Musikken pumper i et andet rum, men aftenen er gået på hæld. I lang tid har jeg ignoreret følelserne, men med de vante procenter susende i blodet, bobler undertrykte tanker op til overfladen.

Dengang alt var ved at koge over med A, mødte jeg endnu en Svensker. Det var OL i London i 2012. Kollegaen får sin gode ven på besøg i London fra Stockholm. Vi hygger på en pub i King’s Cross og vi har med det samme kemi. I min desperate søgen på en distraktion fra A, smører jeg tykt med flirt på. Dog finder jeg hurtigt ud af, at StockholmVennen (SV) har en kæreste. Så vi bliver venner.

De næste par år går. Vi bliver ved med at være venner. A og jeg kokser videre, mens SV fortsætter sit lange og tilsyneladende perfekte forhold.

Sommeren 2014 oprinder og jeg hopper på et fly til Sverige. Nu skal der holdes midsommer. Med det samme SV opdager mig får jeg et kæmpe kram. Vi snakker om rejser og drømme. Jeg har kun et par måneder tilbage inden, jeg flytter midlertidigt til Australien. Han gjorde selv det samme nogle år inden.

Dagen, aftenen og natten forsvinder i snaps, gode samtaler, grin, dans, svømmetur i det kolde vand og svedige ture i saunaen. Efter en svømmetur står vi frysende på bådebroen. Han griber min hånd og hiver mig med i saunaen. Det lille varme rum er fyldt med bare kroppe. Jeg sidder klistret op ad SV. Vi kigger på hinanden og griner.

Aftenen fortsætter og alle hygger. Men hvor er SVs kæreste blevet af? Jeg opdager, de har et skænderi. Hun vil hjem. Han vil blive. Jeg trækker mig. Jeg har måske brugt lidt for meget tid sammen med ham.

Som natten bliver til morgen og morgenen bliver til weekenden er en ting klart: Jeg har følelser for ham. Tilbage i London, kommenterer min bofælle på mit lalleglade humør. ”Hvad skete der i Stockholm?” Siger hun. ”Ikke noget,” kan jeg ærligt svare.

Fortsættelsen:
Ham Fra Stockholm - Del 2
Ham Fra Stockholm - Del 3
Ham Fra Stockholm - Del 4

/Gemt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar